woensdag 14 oktober 2015

MATT: fijne oplossingen voor de wereld van nu


Een attente vriendin stuurt me een vreemd berichtje. ‘Ze hebben champagne van je gemaakt.’ Bijgevoegd een foto van een fles bubbels van het merk Matt 

Wat zullen we nu krijgen? Werk ik me tientallen jaren een slag in de rondte om een goede naam in de schone letteren op te bouwen, gaat een of ander feestnummer er zomaar mee aan de haal. En geloof maar niet dat ze me er ooit toestemming voor hebben gevraagd. Zouden ze ook niet gekregen hebben. Als het nou Fine Champagne, de betere cognac, was geweest, met een fine contractje erbij, alla. 

Dus ik het internet op om te zoeken naar de schurken achter de bubbels. Blijkt het nog veel erger te zijn dan ik dacht. De fles hoorde bij de lancering van een bedrijf dat zich MATT noemt en dat ‘integrale oplossingen voor HR en Finance voor de wereld van nu’ belooft.  

Als ik bekomen ben van de eerste schrik, wil ik er meer van weten. In feite bestaat het bedrijf al tien jaar. Het is een dienstverlener in de bibliotheeksector, toegespitst op bedrijfsvoering, financiën en personeelszaken, die tot dusver SLS heette. Gaandeweg gloorde er een bredere markt dan alleen de biebs, en daar hoorde een nieuwe naam bij: MATT, kort voor Mastering Tools & Talent.  

'Hallo, wij zijn MATT'
Het is verleidelijk te citeren uit het gelukzalige lingo van mijn naamdieven. ‘Onze mensen leveren de expertise, de paardenkracht en de human touch. Onze cloudoplossing @MATT stroomlijnt alle gegevens. En geeft je precies de juiste managementinformatie. Waar en wanneer jij dat wilt. Wij zien onszelf als ruimtemakers. Ruimte voor jou om te creëren en te innoveren. Ruimte voor jou om te ondernemen, dus.’ 

Dus! Paardenkracht! Ruimtemakers! Voor jou! Het mooiste vind ik het wel om mezelf terug te vinden als cloudoplossing die alle gegevens stroomlijnt. Alle! Wat ook fijn is: ‘We beheersen de secundaire processen bij onze klanten’ en streven naar ‘ gefinetude, hybride oplossingen’. 

Dat wil ik ook! Zodra ik dit stukje klaar heb, ga ik alle secundaire procesgegevens binnen mijn cloud stroomlijnen en op z’n hybrides finetunen voor de wereld van nu. Als ik dat onder de knie heb, stuur ik ze daar bij MATT wel een seintje. Want ze hebben natuurlijk nog wel een CEO met de juiste voornaam nodig.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten