woensdag 22 maart 2017

Dromen zijn als drijfzand












Een kleine update van mijn recente stukje over het Eindhovense Genderpark. Ik had me er boos over gemaakt dat een opknapbeurt van dat parkje leidde tot een afknapper voor minder mobiele mensen. Een tochtje met mijn scoot strandde namelijk bij een hekje dat dwars over een pad was geplaatst: hier begon het hondenlosloopterrein. Fijn voor honden, jammer voor invaliden.
In een reactie liet de parkbeheerder weten dat mensen met rollend materieel gebruik konden maken van een verderop gelegen pad. Genoemde route had ik ook gezien, maar die stond toen goeddeels onder water. Maar vandaag was ik in de buurt en zag ik dat werknemers bezig waren het tweede pad effectief te renoveren. Beetje rare oplossing, maar alla.
Kan ik en passant melden dat de vernieuwing van het park veelbelovend lijkt. Het loof moet natuurlijk nog aan de bomen en struiken, de nieuwe aanplant moet nog wat volume krijgen en de modder moet nog vergroenen, maar dan oogt het park met de nu meanderende Gender fraaier en vriendelijker dan voorheen.
Om het riviertje een beetje te laten kronkelen is er aardig wat aarde verplaatst. De oevers zijn nu nog zo drassig dat gele bordjes waarschuwen voor ‘levensgevaarlijk drijfzand’. Op de achtergrond rijst een schoolgebouw op met op het dak de tekst: ‘Dare to dream.’ De interactie is er eentje om over na te denken: dromen zijn als drijfzand, levensgevaarlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten