vrijdag 22 april 2016

Morgen vier ik Bekijk Het Maar Dag

Krant uit, koffie op, computer aan, mail binnenhalen, social media checken. ‘Prettige Dag van de Aarde, Matt!’roept Facebook me monter toe. ‘Denk vandaag na over onze impact en zorg voor een positieve verandering.’

Wat nu weer? Meen ik aan wat wissewasjes van vrienden en bekenden te beginnen, krijg ik meteen de ernst des levens voor mijn kiezen. Of ik me maar wil verdiepen in wat wij mensen de planeet aandoen en in één ruk door wil bewerkstelligen dat het allemaal alsnog goed komt. Toe maar! Hoe laat moet het geregeld zijn? Is het erg als het vijf minuten later wordt?

‘Prettige Dag van de Aarde, Matt!’ Wie spreekt me zo toe? Is dat Facebookoprichter Mark Zuckerberg zelf? Heeft die daar dan tijd voor? Is hij zelf niet druk met het overdenken van onze impact en de zorg voor een positieve verandering?

Hoe dan ook, Mark mag het misschien niet te druk hebben, ík wel. Het was me ontgaan dat het vandaag Dag van de Aarde is, omdat ik al zoveel omhanden heb. Voor mij is het namelijk tevens de Dag van de Lastige Longen, de dag van het hijgen, het piepen, het inhaleren het slikken, de pauzes en de grenzen. Voor morgen geldt hetzelfde, et cetera.

Ook is het de Dag van de Lastige Beenzenuw, de Dag van de Duizeligheid, de Dag van de Spierzwakte. de Dag van de Bekkenbodem. de Dag van het Lymfoedeem, de Dag van de Bloedvaten, de Dag van de Dreigende Botontkalking en de Dag van de Sluimerende Prostaatkanker. Ook voor deze dagen geldt voor morgen hetzelfde, et cetera.

Gisteren was het Secretaressedag –glad vergeten, verdorie. Net als pas nog Gezondheidsdag, de Dag van de Stilte, de Dag van de Filosofie, de Dag van de Finse Taal en Kussengevechtdag. Binnenkort staan nog de Dag van het Boek, de Dag van het Intellectuele Erfgoed en de Dag van het Naakt-Tuinieren op de agenda.

Ik doe nergens meer aan mee. Vanaf morgen vier ik dagelijks Bekijk Het Maar Dag.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten