donderdag 11 februari 2016

Geen 'sad news'

Normaal gesproken klaag ik niet gauw over aandacht. Maar vandaag sta ik echt te veel in de belangstelling. Een van mijn mailadressen is gekaapt en nu worden mijn relaties opgeschrikt met ‘sad news’: ik zou gestrand zijn in Manilla en dringend om geld verlegen zitten.

Nu zit ik altijd wel om geld verlegen, maar daar stuur ik zelden mailtjes voor rond. En ik zou best op een strand in Manilla willen zitten, als ze dat daar al hebben, maar ik zit gewoon aan de oever van de Dommel. Dat mailtje met ‘sad news’ is ergerlijke nep. Dat zullen alle aangeschrevenen wel door hebben, maar deze of gene zal toch ook wel geschrokken zijn door de alarmerende aanhef. Dus nog eens: nee, niks bijzonders, het gaat als gewoonlijk comme ci comme ça.


Waarschijnlijk komt de nepmail van een computer die dag in dag uit op het hele internet met hagel in het rond schiet. Ik kwam al internationale meldingen over varianten op mijn 'sad news’ uit 2011 tegen. Dat maakt de mailtjes niet minder irritant. Ik moet oppassen dat mijn humeur er niet onder lijdt, want zoals u onlangs nog heeft kunnen lezen, kan ik zomaar in een k*tstemming raken, en daar zijn u en ik mooi klaar mee. Eerst maar eens contact opnemen met mijn provider. En dan goed opletten waar het goede nieuws zich vandaag ophoudt. De krokussen zingen bijvoorbeeld al luidkeels van het naderende voorjaar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten