maandag 18 januari 2016

Blue Monday (2)

Bericht ik gisteren in mineur dat Blue Monday deze keer uitgerekend op mijn verjaardag (25januari) valt, moet ik dat meteen alweer rechtzetten. Ik vergiste me, want die titel komt de eerste maandag van de laatste volle week van januari toe, en dat betreft dus vandaag, de 18de.

De meest deprimerende dag van het jaar. Ik heb er nog weinig van gemerkt. Ja, vanochtend was ik erg uit mijn hum omdat ik het ijs van de autoruit moest krabben –autoruiten van longpatiënten meten zes vierkante meter –, maar uit je hum is nog wat anders dan gedeprimeerd. Toen ik weer een beetje op adem was, scheen de zon, er huppelde een leuk hondje voorbij, een bouwvakker floot een liedje, dus de Monday was zo blue nog niet. En ik hoefde niet meer te vrezen dat de volgende maandag, die van mijn verjaardag, een blauwe doem zou hebben.

Maar nu lees ik dat ze die 25ste in Amsterdam nondeju een Depressiegala gaan houden, compleet met Bekende Nederlanders en al. Je zou denken dat daar niemand op afkomt, omdat de combinatie van depressiviteit en BN’ers in galakostuum wel érg afschrikt, maar de organisatie verwacht er heel wat van. Er valt zelfs een VIP-diner à raison van 150 euro te boeken. Je zult er wel met zwart geld kunnen betalen.

Weg met de neerslachtigheid. Ik ga me voorbereiden op 21 januari, over drie dagen al: Internationale Knuffeldag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten